ESPAINIA
Josu Iraeta
Denbora asko daramagu atzera eta aurrera aldi berean
bidaiatuz. Aurrera, txirrista batean bezala, balaztarik eta helburu jakinik
gabe, globalizazioa dugularik promes bakarra, Merkatu Bakar handia, alegia. Atzera,
berriz, kezkaz egiaztatzen dugulako azken hamarkadak eta pasa den mendeko 30eko
hamarraldian gero eta antzekotasun handiagoak dituztela. Depresio Handiaren
bidez elikaturiko irrazionalismo eta galerekin.
Hori horrela, eta –aspaldian aurreikusia zegoen bezala- Marxismoan
sortu ziren erregimenek eskaintzen zuten ideologiak porrot egin ondoren
bizitako nahasmen eta babesik gabeko egoera berberan bizi da gaur
Estatu espainiarra. Hau da, Estatuaren boterea eta erakunde
sozio-sindikalak deseginez. “Merkatuaren”
erasoa gailendu delako, iraultza teknologikoa geldiezina, eta finantza arloko
espekulazioa, kontrolik gabe, eta kontrolatu ezinezkoa delako.
Muturrekoa eta baztertzailea den ideologia nazionalaren
berezko eszenifikazio demagogiko eta maltzurrean murgilduta bizi gara, Alderdi
Popularraren zuzendaritzapean eta Rajoy jauna buru duen gobernuaren agindupean.
Ahaidetasun eta antzekotasun ikaragarriak ditu "kristau zaharrak"
goraipatzen zituen Espainia harekin, ehunka urtetako irainak eta etnia arteko
gorrotoak mendekuan hartzeko nahiarekin.
Gaur suspertzen ari den populismo nazionala, engainatutako
gizartearen kudeatzailea, porrotera eta bazterkeriara bideratua dagoen hau, frustrazio
eta abandonatzearen uste orokorraren ondoriozkoa da. R.Zapatero jaunak
interpretatu duen “sozialismo demokratikoaren” akatsen emaitza.
Moncloatik egun ezarritako “gurutzada” mespretxagarri bezain ankerrak, inolako
sinesgarritasunik gabe egindako hauteskunde-promesen ondoriozkoa da. “Kontzientziaz”
jaurtitako baieztapenen bidezko faltsutasun eta tranpa dialektikoen
ondoriozkoak. Gainera, aurre eginez, zintzotasun eta errespetua eskatzen duten ahotsak
mespretxatzen dituztela ikusirik, Alderdi Popularraren gobernuak egiten duen
demokraziaren interpretazioa, esperpentoaren kategorian kokatzen ahal dugu,
lasai.
Alderdi Popularraren gobernuak gauzatzen ari den kudeaketa ikaragarriak bestelakoa erakusten
badu ere, hamarkada ugari igaro dira Francisco Franco desagertu zenetik. Mende
berria abiarazi dugu, eta 2013ko udaberria aurrera doa, tinko. Hala ere Estatu
espainiarrean inork ez ditu oraindik iraganeko zorrak kitatu nahi izan. Kitatu
gabe dagoen zor handi eta garrantzitsuena; “trantsizioaren” inguruan
egin beharreko hausnarketa objektiboa, neurtua eta kritikoa. Trantsizio horrek,
izan ere, Frankismoaren diktadura behin betiko atzean utzi eta demokraziaren
ateak ireki beharrean, kolonialismo modernoaren oinarriak ezartzea besterik ez
zuen lortu.
Badakit azken paragrafo honi honako baieztapenarekin
erantzun dakiokeela; alegia, aipatutako ezgaitasunak ez direla -handikeria
gainezka noski - Espainia deritzona
osatzen duten nazionalitate eta kultura anitza osatzen dutenena soilik. Bale,
ados; baina horrek ez du iruzurrez beteriko errealitate ankerra baliogabetzen.
Espainiar harrotasun “nazional” gehiegizkoa da iruzur horren
oinarrizko osagaietako bat. Hala ere, eta bitxia da , espainiar familia
politiko guztiek ukatu egiten dute harrotasun hori. Oso errotuta dagoen sentimendua da, antzinako
helburu unibertsalak gogora dakarkiguna. Eta Tribu beraren basakeria aitortzen
dutenean ere, ideologikoki justifikatzeko izaten da.
Espainiaren historia modernoaren paradoxa da hori. Diktaduratik demokraziara igarotzeko
“trantsizio koplexuarekin” zerikusia duena. Nire ustez, ordea, kolonialismoa
justifikatzeko modu modernoa baino ez da, nazionalismo espainiarrak Autonomien
Espainia izenarekin ezagutzera eman zuena.
Eta hori horrela izan zen eta da, Espainiar Konstituzioen
“guraso” deritzanak, idazle baino izkribu zirenak, halako miopia intelektuala izan zutelako. Herriak
eta Nazioak elkartzen zituzten bide historikoen ordez, autopista eta trenbideak
ikusi zituztelako, zoritxarrez, norabide
bakarrekoak, denak.
Ez da harritzekoa Estatu espainiarrean gertatzen ari
dena. Belaunaldiz belaunaldi,
oinordetzan jasotako zigorgabetasunaren ondorioak orain ikusten dira. Demokrazian berezkoak ez diren legealdi
parrastak, "klase" politikoaren ustelkeria ekarri du, sentsibilitate
morala endurtua dute, eta ez dute ikusi nahi
kirats ikaragarriaren bihotzean parte direla.
Pentsatzeko gaitasuna duen norbanako orok (ekintza horrek
gizartean balio handiegirik ez badu ere), euskalduna ala espainiarra izan, ondorio berbera atera
dezake, hau da, sistema honek ez duela balio, txarra dela, baita hilgarri eta
gaitzesgarri ere. Izan ere, mendeetan zehar pilatu dugun eskarmentuaren ondoren,
demokrazia zientzia politikoaren aurkikuntza gisa onartzen badugu, erabat
onartezina da gaur egun, oraindik, “kristau zaharren” esku egotea.
Horiek baitira – Nafarroan soilik– hiru milatik gora
lagunen heriotzaren erantzule zuzenak. Inoiz barkamenik eskatu ez dutenak, ezta
lapurtutakoa itzuli ere. Inoiz ere ez dute zigorrik jaso ez bete, eta inoiz ere
ez diote ukorik egin beraien helburu politikoak erdiesteari. Horiek dira gaur
egun oraindik boterearen egituran daudenak.
Orain arteko
zigorgabetasunaz baliatuz eta
harrokeriaz gainezka, Parot doktrina
“gaur” ezartzen dutenak , beste batzuei noski.
Ezin dezakegu gure etorkizuna “kristau zahar” horien esku
eta beraien intsentsu eta aitorlekuaren zaindaritzapean utzi.
Onartezina
da.
Bukatzeko, galdera bat luzatu nahi nizueke. Saihestu ezinezko galdera. Alegia, zer da
Espainia
ez dut ulertzen zer egiten duen ikuskera antidilektikoz eta topiko burges txikiez beteriko honelako idazki bat iraultzaileen bilgunea izatea bilatzen duen blog batean.
ErantzunEzabatuBa, polemika eta eztabaida eragitea, hain zuzen ere! Baina, lagun anonimoa, ez da bat ere dialektikoa, eta are guttiago iraultzailea, idazki bat deskalifikatzea bi erramolde merkeekin: "ikuskera antidialektikoa" eta "topiko burges txikiak". Hori uste duzu? Ba hartu zure adimena eta desmontatu esaldiz esaldi Jous Iraetaren artikulua, erakutsi argi eta garbi zein den bere ikuskera antidialektikoa, eta seinalatu zehazki eta xeheki topiko burges txiki guzti-guztiak. Horrela erdietsiko duzu zeure helburua.
ErantzunEzabatuBlog hau iraultzaileen bilgunea izatea bilatzen du, eta Iraultzaileen Bilguneak deitzen den antolakundearekin identifikatzen da, argi eta garbi, hots, IBIL taldearekin. Blog honetan bertan irakurtzen ahal dituzu gure idazkiak, eta konparatu Josu Iraetak idazten duenarekin. Garbi dago aski diferenteak direla, ezta?
Josu Iraetari ez omen zioten GARA egunkarian artikulurik argitataratzen, eta guregana, blog honetara jo zuen. Josu Iraeta KASen ezagutu nuen, bera HASIko militantea baitzen, eta ni, ASKkoa. Sektarismoa gorrotatzen dut osoki, eta jakina, Josu Iraetaren idazkiak blog honetan agertuko dira. Ez haien edukiarekin ados nagoelakotz, baizik eta iraultzaile eta Estatu etsaiekin konfrontazioa onartu eta sustatzen duten guztien bilgunea izan behar delakotz blog hau.
Prefosta, lagun anonimoak, zure idazkiak ere pozaren pozez argitaratuko ditugu, animatu eta idatzi Josu Iraetaren idazkien kritika arrozoitu bat, edota nire artikuluena, nahiago baduzu!
Oroitu blog honen goiburuak:
Blog honen helburua Euskal Iraultza Sozialistaz gogoeta eta eztabaida egitea da.
Karl Marx militante komunista iraultzailearen esaldi maiteen bidean kokatzen gara:
"De omnibus dubitandum" : "Guztia zalantzan jarri"
"Nihil humanum a me alienum puto": "Humanoa den ezer, ez dut arrotzat jotzen".
Iritzi eta gogoeta guztiak, ados egon ala ez, ongi etorriak dira, adimen kolektiboa eztabaidatuz eraikitzen baita.
Baldintza bakarra: irainak eta zakarkeriak ez erabiltzea, eta eztabaida datuz eta dataz, arrazoiz zein argudioz egitea, jendetasunez eta adeitasunez.
Oroz gainetik, geure egiten dugu XVI. mendeko komunista iraultzaileen oihua:
OMNIA SUNT COMMUNIA!!!
Izan ongi, lagun anonimoa, animatu zure kritikak eta gogoetak idazten, eta laster arte, agian!
Besarkada bat,
Fermintxo